گالری ما

اطلاعات تماس

تمیز کردن شیر آلات

بهترین روش نظافت شیرآلات

آیا نظافت شیرآلات برای شما نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؟

آیا کدر بودن و جرم گرفتن شیرآلات حس کثیفی محیط را به شما القا می‌کند؟

همانطور که واضح است نظافت و تمیزی شیرآلات یکی از دغدغه‌های تمامی خانم‌ها است؛ چرا که شیرآلات بخش مهمی از دکوراسیون خانه بوده که توجه به نظافت و درخشش آن‌ها اهمیت بسیاری در زیبایی محیط دارد. از طرفی به دلیل استفاده مداوم و روزانه از شیرآلات سرویس بهداشتی و آشپزخانه، این وسیله به سرعت میکروب‌ها و باکتری‌ها را به خود جذب کرده و آلوده می‌شود.

اگر به صورت روزانه نظافت شیرآلات صورت نگیرد ، لکه و رسوبات روی شیرآلات انباشته شده و باعث خوردگی آن‌ها می‌شود. به طور کلی از دست دادن زیبایی بر اثر تجمع میکروب‌ها و رسوبات موجب گشته تا تمیز کردن شیرآلات به یکی از ضرور‌ی‌ترین کارهای هر خانه تبدیل شود.‌

در ادامه می‌خواهیم راهکارهایی برای تمیز کردن شیرآلات به شما ارائه دهیم تا بتوانید با در دسترس‌ترین وسایل و در مدت کوتاه شیرآلات خود را برق بیندازید؛ پس اگر شما نیز به دنبال راهکاری برای تمیزی هرچه بیشتر شیرآلات خانه خود هستید بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.

تمیز کردن شیر

تمیز کردن شیرآلات

همانطور که در بالا اشاره کردیم شیرآلات یکی از وسایلی هستند که به صورت مداوم از آن‌ها استفاده می شود؛ بنابراین نسبت به سینک جرم بیشتری به خود می‌گیرند و تمیز کردن آن‌ها نیز به خاطر آبکاری و ظاهری که دارند دشوارتر است.

برای تمیز کردن شیرآلات بهداشتی باید به نوع آبکاری آن‌ها دقت کرد؛ چون تمیز کردن شیرآلات طلایی با تمیز کردن شیرآلات استیل متفاوت بوده و نمی‌توان برای تمیز کردن آن روش یکسانی در نظر گرفت. در این میان می‌توان گفت که استفاده از سرکه و جوش شیرین برای تمام آبکاری‌ها مشترک بوده و می‌توان از آن برای تمیز کردن هر نوع شیرآلاتی استفاده کرد.

به طور کلی همواره سعی بر این داشته باشید که برای بالا بردن عمر شیرآلات خود به صورت روزانه و مکرر آن‌ها را با آب سرد شستشو داده و اقدام به پاکسازی لکه‌های آن نمایید؛ زیرا اگر لکه‌ها به صورت مداوم از روی شیرآلات پاک نشوند به مرور زمان تجمع آن‌ها می‌تواند آبکاری شیرآلات را در معرض خرابی قرار دهد. در ادامه به چند مورد از روش‌های خانگی برای تمیز کردن شیرآلات می‌پردازیم.

تمیز کردن شیرآلات با جوش شیرین

اگر تاکنون تصور می‌کردید که پودر جوش شیرین با نام شیمیایی بی کربنات سدیم تنها برای پخت و پز کاربرد دارد، باید بدانید که نباید از جادوی آن در تمیز کردن وسایلی مانند شیرآلات و سینک ظرفشویی غافل شد. با استفاده از جوش شیرین می‌توان تمامی رسوباتی که بر روی شیرآلات وجود دارند را از بین برد؛ به طوری که استفاده از آن هیچ آسیبی به آبکاری و رنگ شیرآلات وارد نکرده و به راحتی نیز در دسترس است. برای این منظور کافی است مراحل زیر را انجام دهید  :

  1. یک چهارم فنجان جوش شیرین را در ۲ قاشق غذاخوری آب گرم حل کرده تا ترکیب خمیری مانند بدست آید. توجه داشته باشید که اگر خمیر بدست آمده بیش از حد سفت باشد باید به آن کمی آب اضافه کرده و اگر آبکی شده باشد کمی جوش شیرین اضافه نمایید.
  2. حال باید خمیر به دست آمده را با استفاده از یک پارچه نرم یا اسفنج روی بدنه شیرآلات بمالید؛ به طوری که تمامی سطح شیر را پوشش دهد. اگر نقاطی روی شیرآلات قرار دارند که با استفاده از پارچه قابل تمیز کردن نیستند، برای مالیدن خمیر روی آن‌ها باید از مسواک استفاده نمایید. در این مورد لازم است دقت داشته باشید که مسواک مورد استفاده حتما باید نرم باشد تا خش خوردگی‌های ریز روی آبکاری شیرآلات به وجود نیاید.
  3. پس از گذشت ۵ الی ۱۰ دقیقه می‌توانید شیرآلات را با آب سرد آبکشی کرده و تمام سطوح را با پارچه نرم خشک نمایید.
بیشتر بخوانید:  روش تعویض شیر روشویی

جوش شیرین

سرکه، پاک کننده‌ای همه فن حریف

یکی دیگر از موثر‌ترین موادی که می‌توان از آن برای تمیز کردن شیرآلات استفاده کرد سرکه است که در تمامی خانه‌ها می‌توان آن را پیدا کرد. یکی از مزایایی که استفاده از سرکه در تمیز کردن شیرآلات دارد، این است که علاوه بر قدرت بالای آن در جرم‌گیری، آسیبی بر آبکاری شیرآلات وارد نمی‌کند.

نکته‌ای که در استفاده از سرکه برای تمیز کردن شیرآلات باید به آن توجه داشته باشید این است که هنگام استفاده از محلول باید توجه کنید که جنس شیرآلات شما نیکل، آهنی یا رنگی نباشد؛ زیرا ممکن است با استفاده از سرکه رنگ شیرآلات شما از بین برود. همچنین به خاطر اسیدی بودن این محلول، استفاده از آن برای شیرآلات قدیمی آهنی و نیکلی هرگز توصیه نمی‌شود.

برای استفاده از محلول سرکه می‌بایست دو قاشق غذاخوری سرکه سفید را در یک فنجان آب حل کرده و آن را درون یک بطری اسپری بریزید. حال باید روی تمام سطوح شیرآلات و اتصالات آن سرکه را اسپری کرده و ۵ تا ۱۰ دقیقه منتظر بمانید تا سرکه جرم‌ها را در خود حل نماید. فراموش نکنید که بعد از سپری شدن زمان مشخص با یک دستمال تمیز شیرآلات را پاک کنید.

به طور کلی در تمیز کردن شیرآلات، استفاده از جوش شیرین به استفاده از سرکه ارجحیت دارد؛ چرا که استفاده از سرکه به برخی از سطوح و شیرآلات صدماتی را وارد می‌نماید، اما از جوش شیرین می‌توان برای تمامی شیرآلات استفاده کرد بدون آنکه نگران خراب شدن آبکاری آن‌ها باشید.

سرکه

استفاده از لیموترش

از دیگر روش‌های ساده و خانگی برای تمیز کردن شیرآلات استفاده از آبلیمو یا لیموترش است که بدین منظور می‌توان لیموترش را از وسط نصف کرده و روی شیرآلات بکشید، در انتها نیز باید آن‌ها را آبکشی کرده و با یک دستمال تمیز پاک نمایید. جالب است بدانید که استفاده از لیموترش علاوه بر اینکه سطوح شیرآلات را به خوبی تمیز می‌کند بوی خوبی را نیز به فضا انتقال می‌دهد.

بیشتر بخوانید:  معرفی کاربردی ترین مدل های روشویی برای خانه شما

لیمو ترش

صابون؛ دم دست ترین شوینده خانگی

یکی از ساده‌ترین روش‌های خانگی برای تمیز کردن روزانه شیرآلات، محلول آب و صابون است که این محلول کاملا بدون بو و ضرر برای انسان بوده و از نظر اقتصادی نیز به صرفه‌تر از تمامی روش‌های دیگر است. با استفاده روزانه از این محلول شما می‌توانید مطمئن باشید که دیگر جرم زیادی در شیرآلات شما رسوب نمی‌کند و هیچ‌گاه نیاز به استفاده از محلول‌های جرم‌گیر نخواهید داشت.

faucets

برق انداختن شیرآلات

از آن‌جا که برق زدن شیرآلات سرویس بهداشتی و آشپزخانه یکی از نشانه‌های تمیزی هر خانه است؛ بنابراین برای برق انداختن شیرآلات می‌توانید مخلوطی از دو قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با دو فنجان آب گرم ترکیب کرده و با استفاده از یک اسفنج آغشته شده به این محلول شیرآلات را تمیز کنید.

همچنین می‌توانید سر یک مسواک قدیمی را به مقداری جوش شیرین آغشته کرده و بر روی سطوح و شیرآلات بکشید. سپس باید با آب گرم شیرآلات را شستشو داده و با پارچه تمیز خشک نمایید تا از برق آن‌ها لذت ببرید.

برق انداختن شیرالات

تمیز کردن آب فشان سرشیرها

در تمیز کردن شیرآلات فراموش نکنید که در فواصل بلند باید گاهی نیز اقدام به تمیز کردن آب‌فشان سرشیرها نمایید. آب‌فشان سرشیرها قطعه است که در سرشیر و قسمت خروجی آب بسته می‌شود که وظیفه نرم کردن آب و به دام انداختن مواد معدنی را دارد.

برای تمیز کردن این قطعه باید سرپوش را از شیر جدا کرده و با استفاده از مسواک اجزای داخلی آن را تمیز کرد و پس از شستن و اتمام کار آن را در جای خود نصب نمایید.

تمیز کردن شکاف بین قطعات

اگر تاکنون توجه کرده باشید برخی از مدل‌های شیرآلات طراحی چند تکه‌ای دارند که بدین خاطر شکاف‌های بین قطعات آن وجود دارد. از آن‌جایی که تمیز کردن شکاف‌هایی که به یکدیگر متصل شده‌اند کار دشواری است؛ بنابراین می‌توان با استفاده از یک نخ دندان این شکاف‌ها را به خوبی تمیز کرد.

تمیز کردن اهرم یا دستگیره شیرآلات

برای تمیز کردن اهرم یا دستگیره شیرآلات می‌توانید از آب گرم، صابون و یک اسفنج استفاده نمایید. اگر شیرآلات شما از نوع اهرمی است، تنها کافیست که قسمت اهرم آن را تمیز نمایید. علاوه بر این باید توجه داشته باشید که به خاطر برخورد مداوم دست‌ها با دستگیره‌های شیرآلات باید آن‌ها را هفته‌ای سه مرتبه با سرکه یا یک ماده ضدعفونی کننده تمیز و ضدعفونی کنید.

برق انداختن شیرالات

برای تمیز کردن شیرآلات از چه موادی نباید استفاده کرد؟

اگر چه برخی از افراد برای تمیز کردن شیرآلات خانه خود از شوینده‌های بهداشتی آماده و صنعتی استفاده می‌کنند، اما لازم است بدانید که استفاده از مواد شیمیایی و پاک کننده‌های صنعتی علاوه بر این که ضرر بسیاری برای انسان دارد، دارای بوی نامطبوعی نیز هستند که استشمام این بو می‌تواند ریه‌های فرد را دچار آسیب نماید.

بیشتر بخوانید:  سینک روکار بهتر است یا توکار | مزایا و معایب + قیمت

همچنین استفاده از این مواد شیمیایی به مرور زمان باعث از بین بردن آبکاری شیرآلات و تغییر رنگ آن‌ها نیز می‌شود.

به جرئت می‌توان گفت که یکی از بدترین مواد شوینده شیمیایی برای شیرآلات جوهر نمک است که استفاده از آن باعث از بین رفتن لعاب سطوح شیر می‌شود. وایتکس نیز از دیگر مواد شوینده‌ای است که به هیچ عنوان نباید از آن برای تمیز کردن شیرآلات آشپزخانه و سرویس بهداشتی استفاده نمود.

روش صحیح تمیز کردن شیرآلات بر اساس جنس آن‌ ها

اگر می‌خواهید در هنگام تمیز کردن شیرآلات نتیجه بهتری به دست آورید، باید توجه داشته باشید که تمیز کردن را بر اساس جنس بدنه و آبکاری آن‌ها انجام دهید؛ از این رو در ادامه چند نمونه از شیرآلات به کار رفته در منازل و روش صحیح تمیز کردن آن‌ها را به شما آموزش می‌دهیم.

تمیز کردن شیرآلات استیل و کروم

برای تمیز کردن شیرآلات استیل و کروم سرکه بهترین ماده است که می‌توان با آن شیرآلات را تمیز و ضدعفونی کرد و پس از پایان کار از برق شیرآلات منزل خود شگفت‌زده بمانید. برای این کار لازم از سرکه را درون یک بطری اسپری‌دار بریزید و سپس بر روی سطح شیرآلات اسپری نمایید. حال پس از گذشت ۵ الی ۱۰ دقیقه می‌توانید با استفاده از آب گرم و پارچه خشک سطوح شیرآلات را تمیز نمایید.

شیر الات کروم

تمیز کردن شیرآلات برنجی

تمیز کردن شیرآلات برنجی هم با سرکه به راحتی انجام می‌شود؛ به طوری که کافیست در یک کاسه کوچک یک قاشق غذاخوری سرکه، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و قاشق غذاخوری نمک را مخلوط کرده و آن را با استفاده از یک پارچه تمیز روی تمامی سطوح شیرآلات حرکت دهید. سپس باید با استفاده از پارچه تمیز و خشک شیرآلات را پاک کنید.

شیر برنجی

تمیز کردن شیرآلات مسی

اگر شیرآلات به کار رفته در منزل شما از جنس مس است می‌توانید برای تمیز کردن آن از نوشابه گازدار استفاده کنید. استفاده از نوشابه گازدار باعث تمیز شدن و براق شدن هر چه بیشتر شیرآلات شما می‌شود. بدین منظور باید بطری اسپری را از نوشابه پر کرده و روی سطوح اسپری نمایید و اجازه دهید ذرات نوشابه پس از چند دقیقه بر روی شیرآلات بماند و سپس با یک پارچه مرطوب آن‌ها را تمیز نمایید.

شیرمسی

سخن پایانی

در این مطلب سعی داشتیم انواع روش‌های خانگی و در دسترس را برای تمیز کردن شیرآلات به شما آموزش دهیم. همانطور که می‌دانید استفاده از مواد شیمیایی علاوه بر این که هزینه بالایی را برای شما در بر دارند، در عین حال نتیجه دلخواه را برای شما به ارمغان نمی‌آورند؛ از این رو می‌توانید با استفاده از محلول سرکه، جوش شیرین، لیموترش، صابون، مایع ظرفشویی و مایع دستشویی به راحتی و با صرف هزینه اندک شیرآلات منزل خود را برق بیندازید.

 

AdminGaleriFarsi

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای ثبت سفارش از طریق سایت و دریافت در کوتاهترین زمان، تنها کافیست این مراحل را طی کنید:

  1. انتخاب محصول مورد نظر 
  2. اضافه کردن به سبد خرید به تعداد دلخواه
  3. ثبت نهایی سبد خرید
  4. پر کردن فرم ارسال محصول
  5. انتخاب یکی از روش های پرداخت
  6. ورود به صفحه پرداخت محصول
  7. پرداخت نهایی و ثبت سفارش

در کوتاهترین زمان محصول خود را از ما دریافت کنید.

با توجه به اینکه فروشگاه گالری فارسی در تهران واقع شده است، برای مشتریان تهرانی به دو صورت ارسال فوری در همان روز و یا ارسال با پست و برای مشتریان سایر شهرها، ارسال با پست انجام می پذیرد.

مرسولات ارسال شده از طریق پست، در تهران ظرف 24 الی 45 ساعت و در شهرستان، 48 الی 72 ساعت پس از سفارش تحویل داده می شوند.

در کوتاهترین زمان محصول خود را از ما دریافت کنید.

در فروشگاه گالری فارسی دو روش برای پرداخت و ثبت سفارش محصولات موجود است:

  1. پرداخت از طریق درگاه پرداخت : درگاه پرداخت نکست پی با اتصال سریع به درگاه بانکی در کوتاهترین زمان پرداخت محصول را انجام داده و سفارش مورد نظرتان را ثبت میکند. این درگاه کاملا امن بوده و مشکلی برای حساب شما به وجود نخواهد آمد.
  2. انتقال مبلغ و هزینه سفارش به شماره حساب مدیر فروشگاه (از طریق تماس تلفنی)

در کوتاهترین زمان محصول خود را از ما دریافت کنید.

چطور میتونم کمکتون کنم ؟